Een account aanmaken
1 ActivCollab: login verkrijgen
Geen login? Mail naar isabelle.declercq@arteveldehs.be indien je een OFM student bent, of naar stefan.biccler@arteveldehs.be indien je een postgraduaat PGBEMA student bent. Vermeld je afstudeerrichting! Je ontvangt daarna een persoonlijke uitnodiging met bijhorend wachtwoord. Het wachtwoord kan je zelf aanpassen in het programma.
2 Check je mail en log in op het OFM ActivCollab platform!
https://officemanagement.manageprojects.com/
3 Dashboard
Home screen
People
Projects
Reports and filters
Calender
Global documents (documenten geüpload door de vakdocent/coach)
4 Bedrijf van opdrachtgever toevoegen
Voor je afstudeerwerk zal activecollab gebruikt worden om je team te managen en als cloud uitwisselingstool met je opdrachtgever.
- Kies people
- Controleer of het bedrijf al toegevoegd is (bedrijven staan in het rood)
- Kies New Company (rechtsboven)
- Vul in:
o Naam bedrijf
o Adres
o URL: (eventueel) website bedrijf
5 Project toevoegen
- Kies projects
- Klik bovenaan nogmaals op projects
- Kies daarna New Project
- Vul in:
o Naam project
o Leader (projectleider)
o Categorie: kies bestaande of nieuw
o Label: New
o Client: kies het bedrijf van je opdrachtgever (die je hierboven hebt aangemaakt)
- Create Project
6 Login contactpersoon opdrachtgever aanmaken & versturen
- Kies people
- Controleer of je contactpersoon al toegevoegd is (personen staan in het grijs met onderstaand symbool ervoor)
- Invite people
- Vul in:
o Voornaam
o Familienaam
o Email
o ROL!!! → Kies CLIENT!! (geen extra ‘permissions’)
- : Wil je studenten uit andere opleidingen toevoegen aan je project? Kies bij Company ‘studenten Arteveldehogeschool’ en geef ze ‘member/employer’ rechten.
Projectleden toevoegen & rollen kiezen
o Kies het bedrijf
o Welkombericht: schrijf hierin dat dit een login is voor je opdrachtgever/coach zodat hij het project kan volgen. Best je contactpersoon al even op de hoogte brengen hiervan!
o Projecten: kies het project
o Permissions: access & create (voor alles)
(Waarom niet manage ? = het is niet de bedoeling dat opdrachtgevers of ‘externen’ het project managen)
o Invite
7 Andere projectleden toevoegen
- Kies projects
- Klik op je project
- Manage Project People (rechtsonder)
- Add people (rechtboven)
- Select users: kies je medestudenten én je docent en/of coach
- Permissions: access, create & manage (voor alles)
Opmerking: docenten uit Officemanagement krijgen automatisch een account met bijhorende rechten, deze hoef je dus niet aan te maken!