Teamleden toevoegen aan je project

Resourcebeheer

Accounts aanmaken

 
Als je aangelogd bent in de rol van adminstrator kun je gebruikers aanmaken die dan straks aan je project kunnen toegewezen worden als resource - mochten die ontbreken. Kies op op het dashboard het "gebruikers" logo. Navigeer naar het juiste "bedrijf" (rode tekst) waarbinnen de resource dient aangemaakt te worden, en selecteer die. Kies dan rechtsboven "New User"
 
 
 
Begin met een geldig mail adres in te voeren. Een activatiemail komt via dit mail adres straks binnen.
 
 
Vervolgens dien je zorgvuldig na te denken over de rechten die die gebruiker dient te krijgen. Maak je hem manager, dan kan hij taken aan resources toewijzen, dus de werklast van mensen inregelen. De projectleider of eventmanager en zijn backups horen dus deze rol te krijgen. Betreft het een medewerker die niet deze rechten hoort te hebben, kies dan Member/Employee als rol. Is het een externe medewerker, kies dan Subcontractor. ActiveCollab heeft de mogelijkheid om aan de klant die het project bestelde bij jouw bedrijf een zicht te geven op je project (wat de klant te zien krijgt is instelbaar). Zo'n gebruikers dien je dus ook aan te maken.
 
Scroll je wat meer naar beneden, dan krijg je volgende te zien:
 
 
Vul dit verder aan: Zeker naam en titel van de gebruiker invullen. Als je zijn paswoord niet specifieert, zal het systeem zelf een cijferlettercombinatie aanmaken en mailen. Om te vermijden dat gebruikers die niet op voorhand ingelicht werden deze invitatiemail uitvegen stel je best een zinvolle "Welcome Message" in.
 
Het toewijzen van mensen aan een project doe je als projectmanager straks zelf, dus laat Auto Assign af staan. Weet je reeds aan welk project de resource toe te voegen, dan kan dat door nog wat verder naar beneden te scrollen. Kies een project, en stel rechts de rechten op dat project in
 
 
 
 
Vergeet niet de "invitatie" te versturen