Resources en werk bij een taak aanvullen

Resources en werklast hebben we nog niet ingevuld voor een taak. Ook nog een aantal andere instellingen werden nog niet ingeregeld. Je overloopt nu best alle taken om dat nauwkeurig bij te stellen. Maar maak eerst de juiste catagorieën aan.

Categorie aanmaken

 
Omdat "mijlpalen" een keurstlijf veroorzaken zal dit niet steeds overeenkomen met de gewenste groepering van taken in logische bundels. Gebruik voor dat doel "Categorie". Als je taken kiest, krijg je volgende te zien:
 
 
 
 
Maak hier eerst de categoriën aan die je nuttig acht voor je project door "Manage Categories" te kiezen. Voor de "conferentie" die we hier als case uitwerken hebben we als categoriën voorzien:
 
  • Eventdesign
  • Logistiek
  • Sprekers
  • Zaal
  • Eventmanagement
  • Administratie
  • Marketing en communicatie
 
 

Stel dan je taken bij

Ga naar Projects>Tasks
Dubbelklik de taak die je wil aanvullen
 
 
Klik op "Edit" om de taak bij te werken. Vul nu aan:
 
 
 
Wijs een taak aan een "category" toe. Vermijd dat taken niet aan een categorie toebehoren. Je kunt altijd een categorie "algemeen" aanhouden.
 
Priority kun je voorlopig op normaal houden. Dit veld wordt gebruik in situaties waarbij klanten aan je incidenten aanmelden, maar niet in normale projectplanning.
 
Visibilty bepaalt of deze taak zichtbaar is voor de klant. Meestal laat je dit op "Normal" staan, tenzij natuurlijk je een activiteit hebt om iets recht te trekken wat de klant niet hoort te weten.
 
"Due on", de datum tegen dewelke de taak dient afgewerkt, kun je hier veranderen, maar wellicht heb je deze via de kalenderview reeds ingesteld.
 
"Estimate": Schat in hoeveel uren werk deze taak inhoudt. Als straks de taak uitgevoerd wordt, zal dit door de teamleden gerapporteerd worden en afgewogen tegen wat hier ingevuld werd. Een commentaar hier toevoegen is zeker nuttig.
 
Bepaald voor de taak hoe ver je met die taak bent via Label. Dit veld hoort de taakeigenaar zorgvuldig bij te stellen.
 
 
Lijst op wie aan deze taak zal werken door "Assignees" te selecteren