Een account aanmaken

 

1         ActivCollab: login verkrijgen

 

Geen login?  Mail naar isabelle.declercq@arteveldehs.be indien je een OFM student bent, of naar stefan.biccler@arteveldehs.be indien je een postgraduaat PGBEMA student bent. Vermeld je afstudeerrichting!  Je ontvangt daarna een persoonlijke uitnodiging met bijhorend wachtwoord.  Het wachtwoord kan je zelf aanpassen in het programma.

 

 

2         Check je mail en log in op het OFM ActivCollab platform!

 

https://officemanagement.manageprojects.com/

 

3         Dashboard

 

Home screen

 

People

 

Projects

 

Reports and filters

 

Calender

 

Global documents (documenten geüpload door de vakdocent/coach)

 


 

4         Bedrijf van opdrachtgever toevoegen

Voor je afstudeerwerk zal activecollab gebruikt worden om je team te managen en als cloud uitwisselingstool met je opdrachtgever.

  • Kies people
  • Controleer of het bedrijf al toegevoegd is (bedrijven staan in het rood)
 
  • Kies New Company (rechtsboven)
  • Vul in:

o   Naam bedrijf

o   Adres

o   URL: (eventueel) website bedrijf

 

5         Project toevoegen

 

  • Kies projects
  • Klik bovenaan nogmaals op projects
  • Kies daarna New Project

  • Vul in:

o   Naam project

o   Leader (projectleider)

o   Categorie: kies bestaande of nieuw

o   Label: New

o   Client: kies het bedrijf van je opdrachtgever (die je hierboven hebt aangemaakt)

  • Create Project

 

6         Login contactpersoon opdrachtgever aanmaken & versturen

 

  • Kies people
  • Controleer of je contactpersoon al toegevoegd is (personen staan in het grijs met onderstaand symbool ervoor)
  • Invite people
  • Vul in:

o   Voornaam

o   Familienaam

o   Email

o   ROL!!!   → Kies CLIENT!! (geen extra ‘permissions’)

 

  • : Wil je studenten uit andere opleidingen toevoegen aan je project?  Kies bij Company ‘studenten Arteveldehogeschool’ en geef ze ‘member/employer’ rechten. 

 

Projectleden toevoegen & rollen kiezen

 

o   Kies het bedrijf

o   Welkombericht: schrijf hierin dat dit een login is voor je opdrachtgever/coach zodat hij het project kan volgen. Best je contactpersoon al even op de hoogte brengen hiervan!

o   Projecten: kies het project

o   Permissions: access & create (voor alles)

(Waarom niet manage ? = het is niet de bedoeling dat opdrachtgevers of ‘externen’ het project managen)

o   Invite

 

7         Andere projectleden toevoegen

 

  • Kies projects
  • Klik op je project
  • Manage Project People (rechtsonder)

  • Add people (rechtboven)
  • Select users: kies je medestudenten én je docent en/of coach
  • Permissions: access, create & manage (voor alles)

 

Opmerking: docenten uit Officemanagement krijgen automatisch een account met bijhorende rechten, deze hoef je dus niet aan te maken!